Jak cię widzą, tak cię piszą – czyli o estetyce budynków firmowych

Barbara Wieczorek
Październik05/ 2018

Czy estetyka firmy ma znaczenie dla biznesu? Tutaj raczej nie ma wątpliwości, że w wielu branżach estetyka wewnętrzna, jak i zewnętrzna budynków i ich otoczenia to taki „must have”. Twierdząco nawet można odpowiedzieć na powyższe pytanie nawet w branżach, w których z pozoru wygląd budynków jest zaniedbywany. Wyobraź sobie: Twoja konkurencja mieści się w starych budynkach, na ich posesjach gromadzi się złom, stare urządzenia, drzewa wręcz wołają o pomstę do nieba. Pośrodku znajduje się niewielka posesja z Twoją firmą – odnowiony budynek, w starym stylu, ale ładny. Otoczony kostką brukową, ładnym kamiennym murkiem, na parkingu zieleń i przede wszystkim brak gratów. Do takiej firmy aż miło przyjść, nawet jeżeli jest niewielką enklawą.

Pytanie o estetykę oczywiście należy zadać pod kątem branży

Zajmując się budowlanką, spawalnictwem, sprzedażą klejów, czy projektowaniem maszyn niekoniecznie jest to priorytet. Oczywiście nie ma co podważać zasadności estetyki w takich branżach, jak wesela, turystyka, salony urody, ośrodki wypoczynkowe, przedszkola, urzędy, a nawet domy spokojnej starości. Te przykłady to tylko kropla w morzu potrzeb. Bowiem każdy szanujący się biznes dba o swój wizerunek, jeśli tylko może.

Zapotrzebowanie na mycie i czyszczenie powierzchni jest duże, o czym przekonaliśmy się po ilości zleceń. Na szczęście konkurencja w branży konserwacji powierzchni jest duża, dzięki czemu można liczyć na specjalizacje i wysoką jakość usługi w dobrej cenie. Niestety, ilość fuszerki też się zwiększa, szczególnie tam, gdzie firmy ścigają się o niższą cenę. Na takich zagrywkach ostatecznie traci klient – spada jakość wykonania usługi. Zdarzają się reklamację, personel jest nieprzeszkolony do wykonywania pracy, albo stosowane są nieodpowiednie środki czyszczące. Czasem nawet pracownicy nieumiejętnie posługują się narzędziami – co wynika często z braku czasu.

Warto zatem doceniać sprawdzone firmy

Przekonują nas realizacji i efekty lecz – te zazwyczaj są łatwe do pokazania przy niewielkich pracach. Problem pojawia się przy bardziej skomplikowanych zleceniach gdy oprócz zewnętrznego czyszczenia elewacji kostki brukowej i szyb dochodzi jeszcze wysprzątanie wnętrza budynków.

Tylko nieliczne firmy są w stanie wykonać zlecenie całościowo. polecić można tu firmę SCO CLEANUP.

Kompleksowe wykonanie usługi jest nawet tańsze dla klienta bo firma, która je realizuje ma mniejsze koszty, jednorazowo dokonuje audytu całej powierzchni i nie musi rozbijać wszystkich kosztów na poszczególne pracę to znaczy cała dostawa sprzętu przyjeżdżała raz ekipa także jeżeli budynek jest gotowy do czyszczenia Praca przebiega szybko uzależnienie od tego Ilu pracowników podejmuje wyzwanie.