Zapewne nad taką zagwozdką głowi się niejeden hotelarz, który postanowił wreszcie unowocześnić prowadzenie swojego biznesu i wdrożyć program hotelowy. A następnie zabrał się za przeglądanie informacji w tym zakresie, pełnych nie zawsze jasnych pojęć i sformułowań. A tytułowy channel manager to prawdziwy języczek u wagi, szczególnie przy rosnącym udziale szeroko pojmowanych źródeł internetowych w generowaniu ruchu turystycznego.
Channel manager to kierownik recepcji panujący nad całością
Być może nieco górnolotne jest stawianie jednego z modułów systemu hotelowego ponad zaufanych ludzi… ale przecież każdy już ma świadomość, że w szybkości i efektywności pracy komputery i maszyny z łatwością wyprzedzają człowieka, jeśli tylko dokładnie wiedzą co mają robić. W tym przypadku oznacza to automatyczną i błyskawiczną synchronizację zajętości bądź dostępności poszczególnych pokoi dla wszystkich terminów, dla każdego podpiętego do programu hotelowego źródła rezerwacji.
Tych ostatnich jest współcześnie bez liku: strony www, media społecznościowe, wyspecjalizowane portale turystyczne, klasyczna recepcja na obiekcie… Dzięki channel managerowi w programie hotelowym takim jak NFHotel można sprzedawać pokoje w obiekcie bez strachu, że coś lub ktoś się w tym natłoku spływających i wysyłanych danych pogubi.