Logo firmy transportowej – przeprowadzkowej.

Barbara Wieczorek
styczeń24/ 2022

Coraz rzadziej decydujemy się na przeprowadzki we własnym zakresie, pożyczanie busa od znajomych i tym podobnych sytuacji. Duży rozwój w obszarze branży transportowej, w tym postawienie wielu firm na ofertę pomocy w przeprowadzkach sprawia, że graficy mają pełne ręce roboty. Zlecenie w postaci projektu i stworzenia logo firmy transportowej zajmującej się przeprowadzkami nie musi być trudne, jeżeli podejdzie się do niego w odpowiedni sposób. Jak?

Sygnet w logo firmy transportowej od przeprowadzek

Znak graficzny wykorzystywany w logo firmy transportowej zależy od tego, czy zajmuje się ona transportem jako szerokim wachlarzem usług, czy tylko przeprowadzkami i ewentualnymi przewozami domowych sprzętów, mebli itp. W drugim przypadku mamy nowe założenia i dodatkowe, a czasami alternatywne opcje wykorzystania symboliki, która przywodzi na myśl domowe sprzęty. Trzeba jednak uważać, aby nie zmylić klientów. Zastosowanie w sygnecie grafiki pralki czy lodówki może wywołać skojarzenia ze sklepem lub serwisem sprzętu AGD, a tego raczej nie chcemy. Zdecydowani bez dobrego pomysłu lepiej postawić na ciekawy logotyp.

Logotyp w logo firmy transportowej – przeprowadzkowej

Logotyp tego typu działalności daje różne możliwości rozszerzenia nazwy o symbole. Pierwszą jest dodanie do logotypu wyżej wymienionych symboli typowych dla przeprowadzki, czyli meble (lub sprzęty, które już uzgodniliśmy, że mogą zwodzić klientów). Kolejnym jest postawienie na stabilność i bezpieczeństwo podczas wykonywania usług, choć tu trzeba dużo wyobraźni, żeby wpaść na ciekawy i łatwy do odczytania symbol. Następnym jest dodanie symboli ruchu do logotypu lub po prostu wykonanie samego napisu w formie, lub stylu niezwykle dynamicznej grafiki.

Logo firmy transportowej – typografia

W zależności od tego, jaki efekt chcemy uzyskać projektując logo firmy transportowej, powinno skorzystać się z jednego z dwóch pomysłów. Pierwszym jest użycie klasycznych, a wtedy też często dosyć twardych fontów, które uzupełniane o ciekawe symbole graficzne dadzą poczucie bezpieczeństwa naszego przewożonego mienia. Z kolei postawienie na fonty pełne dynamiki, z wykorzystaniem np. kursywy wskażą na szybkie i porządne usługi, nowoczesną flotą. Fonty mające przypominać pismo odręczne, pozostawmy dla innych branż. Szukając firmy transportowej, najczęściej nie chcemy niestabilności.

Kolorystyka w logo firmy transportowej i przeprowadzkowej.

Jak zwykle same kolory logo także w dużym stopniu oddziaływają na odbieranie marki. W tym przypadku, chcąc nadać logo odpowiedniego wydźwięku jako szybko działającej i nowoczesnej firmy, zastosowanie czerwieni lub jaśniejszych odcieni niebieskiego będzie jedną z lepszych opcji. Sprawdzi się także czerń oraz ewentualnie odcienie fioletu i pomarańczowego. Jeżeli firma aspiruje do bycia na fali Eko i posiada „zieloną” flotę, możemy podkreślić ją jasnozielonym akcentem. Poza szczególnymi wypadkami lub naprawdę przemyślanym projektem, zdecydowanie odradzamy używania kolorów takich, jak różowy czy brązowy.